onsdag den 3. november 2010

Fugle og grafik I


Tanken om at kaste sig ud i nogle nye teknikker og metoder i billedarbejdet, har i flere år spøgt i mit hoved. Især har det været grafikken, der igen og igen har sneget sig ind på mig. Også efter at have kigget stadig mere på andre udøveres eksperimenter, f.eks. engelske Bruce Pearsons vidt forskelligartede tilgang til fuglekunsten - med både træsnit og monoprint.

Tanken fik for alvor næring, da jeg fik en trykpresse foræret af den på Fanø hjemmehørende kunstner Finn Hjortskov Jensen. Sådan et værktøj er ellers ikke lige sådan at fremskaffe, men er et nødvendigt redskab for i hvert fald de såkaldte dybtryk. Så jeg er dybt taknemmelig over pressen.

Efter at have eksperimenteret med linoleumstryk i nogen tid, forsøgte jeg mig med et tofarvet linotryk. Resultatet ses herover. Sandløberne på stranden her i efteråret, udgjorde et stærkt yndet motiv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar